Rakennuskomponentin sijoituksen aputoiminnot
Voit valita apuvalikosta seuraavia aputoimintoja, kun lisäät rakennuskomponentin työikkunassa. Komponentti voi olla kaluste, porras tai yksittäinen pielilauta.
Pyöritä
Pyöritä 45 astetta vastapäivään
Pyöritä 90 astetta vastapäivään
Pyöritä 180 astetta vastapäivään
Pyöritä 45 astetta myötäpäivään
Pyöritä 90 astetta myötäpäivään
Pyöritä 180 astetta myötäpäivään
Käännä
Kääntö x-akselin ympäri
Kääntö y-akselin ympäri
Kääntö z-akselin ympäri
Kääntö kuvatason normaalin ympäri
Kääntö xyz-akselien ympäri
Kääntö kahden pisteen vektorin ympäri
Kääntö osoitetun pinnan normaalin ympäri
Asemoi pinnan suhteen (3D)
Valitse muu sijoituksen aputoiminto
Kokokerroin
Peilaus
Kääntö
Tason valinta (2D)
Kulma viivan tai tason mukaan
Muokkaa parametreja
Valitse sijoituspiste
Valitse emo-objekti
Valitse korkeus (2D)
Gravitaatiohaku
Komponentin tartuntapisteiden kytkin
Lisää komponentteja jonoon
Palauta asento ja skaalaus
Valitse esitystapa
Huomaa
- Voit pyörittää komponenttia xy-tasossa myös näppäintoiminnoilla:
- 45° välein Page Up ja Page Down -näppäimillä.
- 5° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli ylös ja nuoli alas.
- 1° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli vasemmalle ja nuoli oikealle.
Voit pyörittää objektia näppäintoiminnoilla, kun ../user/SETUP -tiedostossa on avainsana set.vertex.grouparrowrotate= 2.
- Myös ikkunat ja ovet ovat rakennuskomponentteja, mutta niiden lisäyksessä käytetään Aukon aputoimintoja.