Rakennuskomponentin sijoituksen aputoiminnot
Voit valita apuvalikosta seuraavia aputoimintoja, kun lisäät rakennuskomponentin työikkunassa. Komponentti voi olla kaluste, porras tai yksittäinen pielilauta.
Pyöritä
 Pyöritä myötä- tai vastapäivään Pyöritä myötä- tai vastapäivään
 Pyöritä myötä- tai vastapäivään Pyöritä myötä- tai vastapäivään
 Pyöritä myötä- tai vastapäivään Pyöritä myötä- tai vastapäivään
 Pyöritä myötä- tai vastapäivään Pyöritä myötä- tai vastapäivään
 Pyöritä myötä- tai vastapäivään Pyöritä myötä- tai vastapäivään
 Pyöritä myötä- tai vastapäivään Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Käännä
 Pyöritys x-akselin ympäri Pyöritys x-akselin ympäri
 Pyöritys y-akselin ympäri Pyöritys y-akselin ympäri
 Pyöritys z-akselin ympäri Pyöritys z-akselin ympäri
 Pyöritys kuvatason normaalin ympäri Pyöritys kuvatason normaalin ympäri
 Pyöritys xyz-akselien ympäri Pyöritys xyz-akselien ympäri
 Pyöritys kahden pisteen vektorin ympäri Pyöritys kahden pisteen vektorin ympäri
 Pyöritys osoitetun pinnan normaalin ympäri Pyöritys osoitetun pinnan normaalin ympäri
 Asemointi pinnan suhteen (3D) Asemointi pinnan suhteen (3D)
Valitse muu sijoituksen aputoiminto
 Kokokerroin Kokokerroin
 Peilaa x- tai y-akselin suhteen Peilaa x- tai y-akselin suhteen
 Peilaa x- tai y-akselin suhteen Peilaa x- tai y-akselin suhteen
 Tason valinta (2D) Tason valinta (2D)
 Kulma viivan tai tason mukaan Kulma viivan tai tason mukaan
 Parametrien muokkaus Parametrien muokkaus
 Elementin sijoituspisteen valinta Elementin sijoituspisteen valinta
 Emoelementin valinta Emoelementin valinta
 Korkeuden valinta (2D) Korkeuden valinta (2D)
 Gravitaatiohaku Gravitaatiohaku
 Komponentin tartuntapisteiden kytkin Komponentin tartuntapisteiden kytkin
 Lisää komponentteja jonoon Lisää komponentteja jonoon
 Asennon ja skaalauksen palautus Asennon ja skaalauksen palautus
Valitse esitystapa
Huomaa: 
        
    - Voit pyörittää komponenttia xy-tasossa myös näppäintoiminnoilla:- 45° välein Page Up ja Page Down -näppäimillä.
- 5° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli ylös ja nuoli alas.
- 1° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli vasemmalle ja nuoli oikealle.
 Voit pyörittää objektia näppäintoiminnoilla, kun ../user/SETUP -tiedostossa on avainsana set.vertex.grouparrowrotate= 2. 
- Myös ikkunat ja ovet ovat rakennuskomponentteja, mutta niiden lisäyksessä käytössä ovat Aukon aputoiminnot.

 
                                 
                                 
                                