Huonetunnuksen tiedot ja piirto-ominaisuudet

Ohjelma sijoittaa huoneen keskelle tunnuksen, joka muodostuu huoneen nimestä sekä sen pinta-alatiedoista. Huonetunnukset näkyvät ainoastaan piirustuksessa.

Tunnuksen sisältämät tiedot on määritetty järjestelmän asetuksissa BDSX-avainsanaryhmässä avainsanalla room_label. Tunnus voi sisältää useita tietoja, jotka voidaan jakaa omille riveilleen pystyviivalla (|) erotettuna.

Yllä oleva huonetunnus määritetään avainsanalla room_label seuraavasti:

room_label
"#NAME# |#AREA:N?.1# m\^2|AUKOT #OPNGAREA:N?.1# m\^2"

#NAME# - Huoneen nimi.

#AREA:N?.1# m\^2 - Huoneen pinta-ala yhden desimaalin tarkkuudella, yksikkönä neliömetri

AUKOT #OPNGAREA:N?.1# m\^2 - Teksti AUKOT ja aukkojen pinta-ala yhden desimaalin tarkkuudella, yksikkönä neliömetrit.

Tunnustekstin piirto-ominaisuudet (taso, kynäleveys, fontti, väri jne.) on määritetty järjestelmän asetuksissa GEOMPROP-avainsanaryhmässä. Ominaisuusryhmän nimi on ROOM.LABEL. Oletuksena kaikille tunnuksen osille käytetään samaa ominaisuusryhmää.

Tarvittaessa voit määrittää tunnuksen pystyviivalla erotetuille osille eri ominaisuusryhmät, jolloin voit esimerkiksi sijoittaa kunkin osan omalle piirtotasolleen. Määritä ominaisuusryhmät järjestelmän asetuksissa avainsanalla room_label_style.

Esimerkiksi:

room_label_style
"ROOM.LABEL|ROOMAREA.LABEL|ROOMOPAREA.LABEL"

Edellytyksenä on, että ominaisuusryhmät on määritetty GEOMPROP-avainsanaryhmässä.

Oletusominaisuusryhmän ROOM.LABEL voit korvata myös yhdysmerkillä (-). Esimerkiksi:

room_label_style
"-|ROOMAREA.LABEL|ROOMOPAREA.LABEL"

Jos avainsanan arvo on tyhjä, kaikille tunnuksen osille käytetään oletusominaisuusryhmää ROOM.LABEL.