Rakennuskomponentin sijoituksen aputoiminnot
Voit valita apuvalikosta seuraavia aputoimintoja, kun lisäät rakennuskomponentin työikkunassa. Komponentti voi olla kaluste, porras tai yksittäinen pielilauta.
Pyöritä
Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Käännä
Pyöritys x-akselin ympäri
Pyöritys y-akselin ympäri
Pyöritys z-akselin ympäri
Pyöritys kuvatason normaalin ympäri
Pyöritys xyz-akselien ympäri
Pyöritys kahden pisteen vektorin ympäri
Pyöritys osoitetun pinnan normaalin ympäri
Asemointi pinnan suhteen (3D)
Valitse muu sijoituksen aputoiminto
Kokokerroin
Peilaa x- tai y-akselin suhteen
Peilaa x- tai y-akselin suhteen
Tason valinta (2D)
Kulma viivan tai tason mukaan
Parametrien muokkaus
Elementin sijoituspisteen valinta
Emoelementin valinta
Korkeuden valinta (2D)
Gravitaatiohaku
Komponentin tartuntapisteiden kytkin
Lisää komponentteja jonoon
Asennon ja skaalauksen palautus
Valitse esitystapa
Huomaa:
- Voit pyörittää komponenttia xy-tasossa myös näppäintoiminnoilla:
- 45° välein Page Up ja Page Down -näppäimillä.
- 5° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli ylös ja nuoli alas.
- 1° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli vasemmalle ja nuoli oikealle.
Voit pyörittää objektia näppäintoiminnoilla, kun ../user/SETUP -tiedostossa on avainsana set.vertex.grouparrowrotate= 2.
- Myös ikkunat ja ovet ovat rakennuskomponentteja, mutta niiden lisäyksessä käytössä ovat Aukon aputoiminnot.