Rakennuskomponentin sijoituksen aputoiminnot
Voit valita apuvalikosta seuraavia aputoimintoja, kun lisäät rakennuskomponentin työikkunassa. Komponentti voi olla kaluste, porras tai yksittäinen pielilauta.
Pyöritä
- Pyöritä myötä- tai vastapäivään
- Pyöritä myötä- tai vastapäivään
- Pyöritä myötä- tai vastapäivään
- Pyöritä myötä- tai vastapäivään
- Pyöritä myötä- tai vastapäivään
- Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Käännä
- Pyöritys x-akselin ympäri
- Pyöritys y-akselin ympäri
- Pyöritys z-akselin ympäri
- Pyöritys kuvatason normaalin ympäri
- Pyöritys xyz-akselien ympäri
- Pyöritys kahden pisteen vektorin ympäri
- Pyöritys osoitetun pinnan normaalin ympäri
- Asemointi pinnan suhteen (3D)
Valitse muu sijoituksen aputoiminto
- Kokokerroin
- Peilaa x- tai y-akselin suhteen
- Peilaa x- tai y-akselin suhteen
- Tason valinta (2D)
- Kulma viivan tai tason mukaan
- Parametrien muokkaus
- Elementin sijoituspisteen valinta
- Emoelementin valinta
- Korkeuden valinta (2D)
- Gravitaatiohaku
- Komponentin tartuntapisteiden kytkin
- Lisää komponentteja jonoon
- Asennon ja skaalauksen palautus
Valitse esitystapa
Huomaa:
- Voit pyörittää komponenttia xy-tasossa myös näppäintoiminnoilla:
- 45° välein Page Up ja Page Down -näppäimillä.
- 5° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli ylös ja nuoli alas.
- 1° välein kohdistimen ohjausnäppäimillä nuoli vasemmalle ja nuoli oikealle.
Voit pyörittää objektia näppäintoiminnoilla, kun ../user/SETUP -tiedostossa on avainsana set.vertex.grouparrowrotate= 2.
- Myös ikkunat ja ovet ovat rakennuskomponentteja, mutta niiden lisäyksessä käytössä ovat Aukon aputoiminnot.