Rakennuksen koordinaatit ja korkeudet
Architectural, Framer
Voit määrittää tontin origon koordinaatit ja pohjoissuunnan sekä tontin, mallin ja rakennuksen origojen sijainnin suhteessa toisiinsa. Kun tallennat mallin IFC-tiedostoon, myös koordinaatit kirjoitetaan IFC-tiedostoon. Koordinaatit kirjoitetaan tontin origoon.
- Avaa rakennuksen dokumenttiselain.
 - Avaa 
        Asetukset > 
        Paikka- ja korkeustiedot. - Kaksoisnapsauta Rakennuksen koordinaatit.
 
Määritä tiedot Rakennuksen koordinaatit ja korkeudet -keskusteluikkunassa.
Tontin sijainti
- Koordinaattien muoto
 - Valitse esitystavaksi jokin seuraavista:
- ddd.dddd - Desimaaliasteet, esimerkiksi 61.45508644° N, 23.85375571° E
 - ddd mm.mmmm - Asteet ja desimaaliminuutit, esimerkiksi 61° 27.305186' N, 23° 51.225343' E
 - ddd mm ss.ssssss - Asteet, minuutit ja sekunnit: 61° 27' 18.311184" N, 23° 51' 13.520569" E
 
 - Tontin origon sijainti
 - Anna koordinaatit tekstikenttiin. 
- Tontin leveysaste
 - Tontin pituusaste
 
 - Mallin kulma
 - Oletuksena mallin kulma on 0, jolloin rakennusmallin y-akseli on leveysastesuoran suuntainen.
 - Tontin origon sijainti Vertex-koordinaateissa
 - Anna tontin origon etäisyys (mm) mallin origosta x- ja y-akselien suunnassa tekstikenttiin.
- Tontin sijainti x
 - Tontin sijainti y
 
 
Korkeus merenpinnasta
Nämä korkeustiedot vaikuttavat rakennuksen piirustuksiin lisättäviin korkeusasemamerkintöihin.
- Tontin korkeus
 - Anna tontin korkeusasema (A) metreinä suhteessa meren pintaan kenttään Korkeusasema (m).
 - Rakennuksen korkeus merenpinnasta
 - Anna jompikumpi seuraavista korkeuksista. Ohjelma laskee toisen arvon.
- Rakennuksen korkeus tontista - Anna rakennuksen origon (0,0,0) etäisyys (d) metreinä tontin korkeusasemasta (A).
 - Rakennuksen origo - Anna rakennuksen origon (0,0,0) korkeusasema (B) metreinä suhteessa meren pintaan.
 
 






