Aseta asiakaskohtainen ympäristö käyttöön

Vertex Sync -palvelun pääkäyttäjä voi ladata asiakaskohtaisen ympäristön (custom ja shared/lw -kansiot) omalta levyltään Sync -palveluun, jonka jälkeen muut käyttäjät voivat ottaa ympäristön käyttöön Vertex BD -ohjelmassa. Pääkäyttäjä voi myös päivittää ympäristöön tehdyt muutokset Sync-palveluun, jonka jälkeen muut käyttäjät voivat ladata ja aktivoida uusimman ympäristön.

Ota käyttöön Sync-palvelussa oleva asiakaskohtainen ympäristö seuraavasti:

  1. Valitse Arkisto | Sync | Ympäristöt. Ympäristöt-keskusteluikkuna avautuu. Luettelossa näkyvät kaikki organisaatiossa käytettävissä olevat ympäristöt.
    • Jos olet jo aiemmin asettanut ympäristön käyttöön, aktiivisena olevan ympäristön kohdalla on Tila-sarakkeessa merkintä Aktiivinen.
    • Ympäristöstä voi olla Sync-palvelussa useita revisioita. Käytössä olevan revision kohdalla on Tila-sarakkeessa merkintä Käytössä.
  2. Valitse ympäristö luettelosta.
  3. Napsauta Aseta.

    Näytön oikeaan alakulmaan avautuu ikkuna, jossa näytetään latauksen edistyminen. Voit jatkaa työskentelyä latauksen aikana. Kun lataus on valmis, ikkunassa näkyy viesti "Voit nyt sulkea tämän ikkunan".

  4. Kun ympäristö on siirretty, saat viestin: "Ympäristön siirto onnistui. Sovellus käynnistetään nyt uudelleen." Hyväksy OK-painikkeella. Ohjelma varmuuskopioi aktiivisen ympäristön.
  5. Saat viestin: "Ympäristö "[ympäristön nimi ja revisio]" otettu käyttöön onnistuneesti! Sovellus käynnistyy uudelleen."
  6. Hyväksy OK-painikkeella.
  7. Odota, kunnes ohjelma käynnistyy.

Aktiivinen ympäristö ja sen revisio näkyy ohjelman tilarivillä organisaation ja käyttäjätunnuksen vieressä: