Aseta asiakaskohtainen ympäristö käyttöön
Vertex Sync -palvelun pääkäyttäjä voi ladata asiakaskohtaisen ympäristön (custom ja shared/lw -kansiot) omalta levyltään Sync -palveluun, jonka jälkeen muut käyttäjät voivat ottaa ympäristön käyttöön Vertex BD -ohjelmassa. Pääkäyttäjä voi myös päivittää ympäristöön tehdyt muutokset Sync-palveluun, jonka jälkeen muut käyttäjät voivat ladata ja aktivoida uusimman ympäristön.
Ota käyttöön Sync-palvelussa oleva asiakaskohtainen ympäristö seuraavasti:
- Valitse Arkisto | Sync |
Ympäristöt. Ympäristöt-keskusteluikkuna avautuu. Luettelossa näkyvät kaikki organisaatiossa käytettävissä olevat ympäristöt.
- Jos olet jo aiemmin asettanut ympäristön käyttöön, aktiivisena olevan ympäristön kohdalla on Tila-sarakkeessa merkintä Aktiivinen.
- Ympäristöstä voi olla Sync-palvelussa useita revisioita. Käytössä olevan revision kohdalla on Tila-sarakkeessa merkintä Käytössä.
- Valitse ympäristö luettelosta.
- Napsauta Aseta.
Näytön oikeaan alakulmaan avautuu ikkuna, jossa näytetään latauksen edistyminen. Voit jatkaa työskentelyä latauksen aikana. Kun lataus on valmis, ikkunassa näkyy viesti "Voit nyt sulkea tämän ikkunan".
- Kun ympäristö on siirretty, saat viestin: "Ympäristön siirto onnistui. Sovellus käynnistetään nyt uudelleen." Hyväksy OK-painikkeella. Ohjelma varmuuskopioi aktiivisen ympäristön.
- Saat viestin: "Ympäristö "[ympäristön nimi ja revisio]" otettu käyttöön onnistuneesti! Sovellus käynnistyy uudelleen."
- Hyväksy OK-painikkeella.
- Odota, kunnes ohjelma käynnistyy.
Aktiivinen ympäristö ja sen revisio näkyy ohjelman tilarivillä organisaation ja käyttäjätunnuksen vieressä: