Lisää valo malliin

Rendering

Mallissa voi olla samanaikaisesti useampia erityyppisiä valoja. Visualisoidun mallin oletusvalaistus käsittää yleisvalon, kaukovalon ja silmävalon, joille on asetettu valmiit arvot.

  1. Valitse välilehden Valot-ryhmästä Lisää.
  2. Valitse selaimen kansio. Ohjelmistotoimittajan valot ovat Vertex kirjastossa.

    Valotyypit

  3. Tee jompikumpi seuraavista:
    • Kaksoisnapsauta valon pienoiskuvaa.
    • Paina hiiren oikeata painiketta pienoiskuvan päällä ja valitse Valitse.
  4. Määritä valon ominaisuudet keskusteluikkunaan.

    Yleisvalon ja silmävalon ominaisuudet
    Kauko-, piste-, kohdevalon ominaisuudet
    Ympäristövalon ominaisuudet

  5. Hyväksy tiedot.

Valitsemasi valo esitetään osan piirrepuussa, kokoonpanopuussa. Aina kun lisäät valon, se asettuu edellisen alapuolelle puuhun.

Valon lisäys piirrepuussa

  1. Napsauta osan piirrepuun tai kokoonpanopuun Visualisointi-symbolia.
  2. Valitse tilannekohtainen toiminto Lisää valo.
  3. Valitse selaimen kansio. Kansiossa olevan valon pienoiskuvan symboli ilmaisee valotyypin:
    • Yleisvalo
    • Silmävalo
    • Kaukovalo
    • Pistevalo
    • Kohdevalo
  4. Tee jompikumpi seuraavista:
    • Kaksoisnapsauta valon pienoiskuvaa.
    • Paina hiiren oikeata painiketta pienoiskuvan päällä, ja valitse Valitse.
  5. Määritä valon ominaisuudet keskusteluikkunaan.

    Yleisvalon ja silmävalon ominaisuudet
    Kauko-, piste-, kohdevalon ominaisuudet

  6. Valitse OK.
Huomaa:
  • Selaimessa näkyvät Oma kirjasto (käyttäjän valot) ja Vertex kirjasto (ohjelmistotoimittajan valot).
  • Voit muokata malliin lisätyn valon arvoja, valon paikkaa tai suuntaan. Valitse puusta Valo-symboli ja tilannekohtainen toiminto Muokkaa arvoja.
  • Voit poistaa valon mallista, kun valitset puusta Valo-symbolin ja tilannekohtaisen toiminnon Poista.