Lisää valo malliin
Rendering
Mallissa voi olla samanaikaisesti useampia erityyppisiä valoja. Visualisoidun mallin oletusvalaistus käsittää yleisvalon, kaukovalon ja silmävalon, joille on asetettu valmiit arvot.
- Valitse välilehden Valot-ryhmästä Lisää.
- Valitse selaimen kansio. Ohjelmistotoimittajan valot ovat Vertex kirjastossa.
- Tee jompikumpi seuraavista:
- Kaksoisnapsauta valon pienoiskuvaa.
- Paina hiiren oikeata painiketta pienoiskuvan päällä ja valitse Valitse.
- Määritä valon ominaisuudet keskusteluikkunaan.
Yleisvalon ja silmävalon ominaisuudet
Kauko-, piste-, kohdevalon ominaisuudet
Ympäristövalon ominaisuudet - Hyväksy tiedot.
Valitsemasi valo esitetään osan piirrepuussa, kokoonpanopuussa. Aina kun lisäät valon, se asettuu edellisen alapuolelle puuhun.
Valon lisäys piirrepuussa
- Napsauta osan piirrepuun tai kokoonpanopuun Visualisointi-symbolia.
- Valitse tilannekohtainen toiminto Lisää valo.
- Valitse selaimen kansio. Kansiossa olevan valon pienoiskuvan symboli ilmaisee valotyypin:
- Yleisvalo
- Silmävalo
- Kaukovalo
- Pistevalo
- Kohdevalo
- Tee jompikumpi seuraavista:
- Kaksoisnapsauta valon pienoiskuvaa.
- Paina hiiren oikeata painiketta pienoiskuvan päällä, ja valitse Valitse.
- Määritä valon ominaisuudet keskusteluikkunaan.
Yleisvalon ja silmävalon ominaisuudet
Kauko-, piste-, kohdevalon ominaisuudet - Valitse OK.
Huomaa:
- Selaimessa näkyvät Oma kirjasto (käyttäjän valot) ja Vertex kirjasto (ohjelmistotoimittajan valot).
- Voit muokata malliin lisätyn valon arvoja, valon paikkaa tai suuntaan. Valitse puusta Valo-symboli ja tilannekohtainen toiminto Muokkaa arvoja.
- Voit poistaa valon mallista, kun valitset puusta Valo-symbolin ja tilannekohtaisen toiminnon Poista.