Materiaaliraportti Excel-tiedostoon

Luo materiaaliraportti Microsoft Excel -tiedostoon (xlsx). Raportin lähteenä käytetään XML-tiedostoa (components.xml), johon on kerätty kaikki rakennuksen materiaalit. Ohjelma tarkistaa, onko lähdetiedosto ajan tasalla, ja tarvittaessa kerää materiaalit uudelleen.

Tiedostosta kerättävät komponentit ja attribuutit sekä tietojen järjestely ja asettelu taulukossa määritetään raporttipohjassa, joka on xlsx-tiedosto. Ohjelman vakiotoimitus sisältää valmiita komponenttikirjastoon tallennettuja raporttipohjia.

  1. Tee jompikumpi seuraavista:
    • Valitse Tulosteet | Materiaalit | Excel listaus.
    • Valitse toiminto rakennuksen dokumenttiselaimessa:
      1. Vie kohdistin otsikon Raportit kohdalle.
      2. Avaa tilannekohtainen valikko hiiren oikealla painikkeella.
      3. Valitse Excel listaus.
  2. Valitse kirjasto (A), valintaluokite (B) ja raporttipohja (C) keskusteluikkunassa.

  3. Hyväksy OK-painikkeella.

Materiaaliraportti avautuu Microsoft Excel -sovellukseen. Tiedosto tallentuu rakennuksen kansioon. Voit avata raportin myös rakennuksen dokumenttiselaimesta: avaa dokumenttiselaimen haara Raportit, ja kaksoisnapsauta raportin nimeä.

Huomaa:
  • Jos haluat muokata tai tehdä uusia raporttipohjia, luo oma raporttipohjakirjasto. Voit luoda uusia raporttipohjia käyttämällä esimerkkinä järjestelmän raporttipohjia.