Kalusteiden sijoitus

Huoneen seinien ja aukkojen suunnittelun jälkeen voidaan huoneeseen lisätä kalusteita. Kaluste voi olla esimerkiksi pöytäkaappi, seinäkaappi, komero, keittiökone tai valmistaso. Kaluste lisätään huoneen 3D-malliin. Kalustamiseen liittyvät seuraavat asiat:

  • Aseta 3D-malli näkymään, jossa voit helposti lisätä kalusteita.

    Kalusteita voidaan lisätä esimerkiksi mallin isometrisessa projektiossa tai yhdensuuntaisprojektiossa.

  • Lisää kaluste huoneen aktiiviselle seinälle.

    Helppo tapa saada vain aktiivinen seinä näkyviin on rajata aktiivinen seinä. Tällöin muut huoneen seinät rajataan mallissa pois näkyviltä.

  • Voit lisätä kalusteita huoneeseen yksitellen tai ryhminä. Yleensä kaluste lisätään oletusominaisuuksilla, jotka on määritelty huoneen tiedoissa. Kalusteen ovi tai kahva voidaan vaihtaa kalusteen lisäyksen yhteydessä, jos huoneen tietoihin on määritelty esivalittuja vaihtoehtoja.

Kalusteiden lisäys

Kaluste valitaan kalustekirjastosta. Lisää kalusteita seuraavilla tavoilla:

Varusteiden lisäys

Kalusteen lisäyksen jälkeen kalusteeseen voidaan lisätä varusteita. Voit lisätä laatikkoon esimerkiksi lokerikon, tai upottaa kaappiin laitteen.

Voit tarkastella kaapin tai laatikoston sisäpuolta seuraavilla tavoilla.

Ominaisuuksien muokkaus

Kalusteen ominaisuuksia voidaan muokata laajemmin sen jälkeen, kun olet lisännyt kalusteen 3D-malliin.

Kalusteiden siirto

Kalusteita voidaan siirtää yksi tai useampi kerralla.

Kalusteen poisto

Kaluste on mahdollista poistaa myös kalusteen lisäyksen lomassa.

 

Huomaa

Voit tarkistaa jo lisätyn kalusteen koodin ja päämitat viemällä kursorin sen päälle. Tämä edellyttää että Näytä geometriavihje kohdistimessa -asetus on valittuna. Valitse > Asetukset  > Piirustukset,mallit ja välilehti Näkymä.