Pyöritä kohdistimen ohjausnäppäimillä

Pyöritä OpenGL-varjostettua mallia.

  • Pyöritys tapahtuu oletusarvoisesti aksonometrisessa projektiossa.
  • Vaihda pyöritys perspektiiviseen projektioon painamalla Shift+kohdistimen ohjausnäppäin.

Tee seuraavasti:

  1. Valitse välilehden Projektio-ryhmästä Isom Pyöritä.
  2. Valitse liikenopeus numeronäppäimillä 1 (minimi) - 7 (maksimi).

    Voit muuttaa liikenopeutta myös kesken pyörityksen.

  3. Pyöritä mallia painamalla kohdistimen ohjausnäppäimiä:
    • Nuoli oikealle
    • Nuoli vasemmalle
    • Nuoli ylös
    • Nuoli alas
  4. Pysäytä pyöritys ohjausnäppäimellä.
  5. Käynnistä pyöritys uudelleen numeronäppäimellä.
  6. Lopeta Esc-näppäimellä.

Jos malli häviää työikkunasta, palauta se näkyviin valitsemalla jokin projektio Projektio-ryhmästä.