Lisää tai vaihda osan materiaali

 

Lisää tai vaihda osan materiaali. Kaikille pinnoille, joille ei ole erikseen valittu muuta materiaalia, lisätään sama materiaali. Valitse materiaali kirjastosta tai valitse materiaali osoittamalla mallista. Kun olet kerran lisännyt materiaalin osaan, uusi valinta korvaa vanhan materiaalin.

Materiaalia ei voi poistaa, kun se on kerran lisätty, mutta materiaalin voi vaihtaa tai osalle voi palauttaa OpenGL-oletusvärin.

  1. Tee jompikumpi seuraavista:
    • Avaa osamalli.
    • Avaa kokoonpanomalli, ja valitse yksi tai useampi osa.
  2. Valitse tilannekohtainen toiminto Visualisointi> Muokkaa visualisointimateriaalia.
  3. Valitse Visualisointimateriaali-keskusteluikkunassa materiaalin valintatapa, tai muokkaa pintaan lisättyä materiaalia:
    • Valitse materiaali kirjastosta painikkeella Valitse. Valitse kirjasto, kansio ja materiaali kaksoisnapsauttamalla.
    • Jos haluat valita materiaalin mallin pinnalta, valitse Poimi pinnalta. Osoita mallista pinta, jonka materiaalin haluat valita.
    • Valitse Muokkaa. Voit muokata parametrisen visualisointimateriaalin parametreja. Jos painike ei ole näkyvissä, osalla ei ole parametrista materiaalia.

    Visualisointimateriaali -keskusteluikkuna

  4. Valitse OK.
Huomaa:
  • Selaimessa näkyvät Oma kirjasto (käyttäjän materiaalit) ja Vertex kirjasto (ohjelmistotoimittajan materiaalit).
  • Joidenkin materiaalien pintakuviointi näkyy OpenGL-varjostuksessa.