Siirrä pintoja -tiedot

Advanced Face Modeling Package

Yleistä

  • Keskusteluikkuna liittyy toimintoon Siirrä pintoja
  • Siirrä pintoja
  • Vasemman puoleinen Siirrä pintaa-keskusteluikkuna tulee esiin, kun toiminto ja pinnat on valittu.
  • Oikean puolen Siirrä pintaa-keskusteluikkuna tulee esiin, kun
    • Olet hyväksynyt siirrettävät pinnat tai
    • kun muokkaat myöhemmin Pinnan siirto-piirrettä.

Siirrä pintaa - pintojen valinta:

  • Listaa siirrettävät pinnat ja mahdollistaa pintojen lisäämisen, poistamisen ja vaihtamisen.
Siirrettävien pintojen lista
Valitse pinta.
Avaa tilannekohtainen valikko ja valitse toiminto:
  • Lisää.
  • Vaihda.
  • Poista.
Lisää
Lisää listalle uusi pinta. Huomaa, että pintaan rajoittuvat pyöristykset pitää valita, jotta pinta voidaan siirtää.
  • Valitse Lisää.
  • Osoita yksi tai useampia pintoja.
  • Valitse Valmis (Valmis = V-näppäin, hiiren keskinäppäin tai tilannekohtainen toiminto OK)
Vaihda
Vaihda valittu pinta toiseen pintaan.
  • Valitse vaihdettava pinta.
  • Valitse Vaihda.
  • Osoita korvaava pinta.
Poista
Poista pinta siirrettävien pintojen joukosta.
  • Valitse poistettava pinta.
  • Valitse Poista tai paina Delete-näppäintä.
Käytä tai OK
Avaa seuraavan Siirrä Pintaa-keskusteluikkunan

Siirrä pintaa - siirtymän tiedot:

  • Määrittää pinnan siirron ominaisuudet. Keskusteluikkunan ominaisuudet valikoituvat sen perusteella, mitä olet tekemässä.
X etäisyys
Jos osoitit pinnan siirtymän, kenttä näyttää siirtymän suuruuden.
Syötä siirtymän suuruus
  • Positiivinen luku siirtää pintaa X-akselin positiiviseen suuntaan.
  • Negatiivinen luku siirtää pintaa X-akselin negatiiviseen suuntaan.
Y etäisyys
Jos osoitit pinnan siirtymän, kenttä näyttää siirtymän suuruuden.
Syötä siirtymän suuruus
  • Positiivinen luku siirtää pintaa Y-akselin positiiviseen suuntaan.
  • Negatiivinen luku siirtää pintaa Y-akselin negatiiviseen suuntaan.
Z etäisyys
Jos osoitit pinnan siirtymän, kenttä näyttää siirtymän suuruuden.
Syötä siirtymän suuruus
  • Positiivinen luku siirtää pintaa Z-akselin positiiviseen suuntaan.
  • Negatiivinen luku siirtää pintaa Z-akselin negatiiviseen suuntaan.
X kiertymä
Syötä tarvittava kiertymä X-akselin suhteen.
Positiivinen arvo kiertää pintaa "oikean käden säännön mukaan". Eli kun oikean käden peukalo osoittaa akselin positiiviseen suuntaan, niin nyrkkiin kierretyt sormet määräävät positiivisen kiertosuunnan.
Y kiertymä
Syötä tarvittava kiertymä Y-akselin suhteen.
Positiivinen arvo kiertää pintaa "oikean käden säännön mukaan". Eli kun oikean käden peukalo osoittaa akselin positiiviseen suuntaan, niin nyrkkiin kierretyt sormet määräävät positiivisen kiertosuunnan.
Z kiertymä
Syötä tarvittava kiertymä Z-akselin suhteen.
Positiivinen arvo kiertää pintaa "oikean käden säännön mukaan". Eli kun oikean käden peukalo osoittaa akselin positiiviseen suuntaan, niin nyrkkiin kierretyt sormet määräävät positiivisen kiertosuunnan.
Kaava
Määrittää siirtymän ja/tai kulman kaavan muuttujan.
Käytä
Esikatsele mallia keskusteluikkunan Käytä-painikkeella.
  • Näet miltä malli näyttäisi, jos hyväksyisit piirteen tiedot OK-painikkeella.
  • Tarvittaessa voit vielä muokata etäisyyksiä ja kiertymiä.