Luo uusi materiaali ja tallenna kirjastoon

Rendering

Voit määritellä uuden materiaalin seuraavasti:

  1. Valitse välilehdeltä Visualisoinnin materiaalit. Selain avautuu.
  2. Valitse Oma kirjasto.
  3. Valitse kansio, johon lisäät materiaalin tai luo tarvittaessa uusi kansio.
    1. Avaa toimintovalikko hiiren oikealla painikkeella.
    2. Valitse Uusi kansio.
    3. Anna uuden kansion nimi.
    4. Valitse luomasi kansio.
  4. Vie kohdistin tyhjälle alueelle selaimen oikeanpuoleisessa kehyksessä (pienoiskuvien alue).
  5. Avaa toimintovalikko hiiren oikealla painikkeella, ja valitse Uusi materiaali.
  6. Nimeä uusi materiaali ja valitse varjostusominaisuudet keskusteluikkunassa.
    • Valitse Ominaisuudet.
      • Color (Väri) wrapped image
      • Reflectance (Heijastavuus) matte
      • Texture (Tekstuuri) lttex
    • Valitse keskusteluikkunan sivu Color.
      • Napsauta file name -parametria ja sen jälkeen Selaa-painiketta.
      • Hae käyttöjärjestelmän Avaa/Open-keskusteluikkunassa materiaalin perustana käytettävä kuvatiedosto.

        Esimerkiksi, "D:/harjoitukset/mm3.bmp"

      • Napsauta Käytä-painiketta.
    • Päivitä esikatselukuva Päivitä-painikkeella.
    • Valitse keskusteluikkunan sivu Reflectance.
      • valitse Matte heijastustyypin ambient-parametrin arvoksi 1.
      • Napsauta Käytä-painiketta.

    • Valitse keskusteluikkunan sivu Texture. Valitse kuvatiedoston mukaisen tekstuuripalan 3D-mallissa peittämän alueen mitat.
      • Aseta kx-parametrin arvoksi haluamasi vaakamitta, 1000 mm, esimerkiksi.
      • Aseta ky-parametrin arvoksi pystymitta, 1000 mm, esimerkiksi.
      • Valitse Autoaxis-parametriksi 1.
    • Päivitä esikatselukuva, ja valitse myös Päivitä valintakuva.

    Muokkaa materiaalin varjostusominaisuuksia

  7. Valitse OK.

    Materiaali on nyt valmis otettavaksi käyttöön valitulla pinnalla. Voit valita sen käyttöön missä tahansa mallissa kaksoisnapsauttamalla kuvaketta selaimessa.

Huomaa:
  • Selaimen oletuskansio on määritetty järjestelmän asetuksissa avainsanalla lw_mtrl_folder.