Tuo 3D DWG -tiedosto

3D DWG -tuonti

Tuo 3D DWG -tiedosto Vertexiin seuraavasti:

  1. Tee jompikumpi seuraavista:
    • Valitse > Avaa tiedosto. Valitse 3D DWG -tiedosto ja napsauta Avaa-painiketta.
    • Avaa 3D DWG -tiedosto Vertexiin vedä ja pudota (drag and drop) -menetelmällä.
  2. Valitse 3D-malliksi.
  3. Valitse DWG-siirtoasetukset keskusteluikkunassa.

Tiedosto avautuu malli-ikkunaan, ja mallintajan toiminnot ovat valittavissa valintanauhassa.

Aseta tekstuuri kuvatiedostosta

Voit asettaa mallin pinnoille tekstuurin kuvatiedostosta. Ominaisuus edellyttää, että käytössäsi on Visualisointi -lisäominaisuus.

  1. Avaa osamalli, tai valitse halutut osat kokoonpanossa. Voit avata osamallin kokoonpanosta kaksoisnapsauttamalla.
  2. Tee jokin seuraavista:
    • Aseta sama tekstuuri kaikille osamallin pinnoille tilannekohtaisen valikon toiminnolla Visualisointi > Aseta tekstuuri kuvatiedostosta.
    • Valitse yksittäiset pinnat, ja valitse tilannekohtaisesta valikosta Visualisointi > Aseta tekstuuri kuvatiedostosta.
    • Kaikille osamallin pinnoille voit lisätä tekstuurin myös tuomalla kuvatiedoston malli-ikkunaan vedä ja pudota -menetelmällä.
  3. Valitse Kuvatiedosto ja Mittakaava Muokkaa visualisointimateriaalia -keskusteluikkunassa.

Tallenna malli

Voit tallentaa avoinna olevan mallin Vertex-mallina (vxm) mihin tahansa kansioon valitsemalla > Tallenna nimellä. Jos haluat myöhemmin lisätä tallennetun mallin komponenttikirjastoon, tallenna malli kansioon ../custom/complibs/macro_custom.

Voit myös tallentaa ja lisätä mallin suoraan komponenttikirjastoon seuraavasti:

  1. Napsauta hiiren oikeaa painiketta mallinnusikkunassa.
  2. Valitse Tallenna kirjastoon > Makrokirjastoon. Tallenna rakennuskomponentti kirjastoon -keskusteluikkuna avautuu.

    Tallenna rakennuskomponentti kirjastoon

  3. Hyväksy OK-painikkeella.
  4. Sulje malli-ikkuna.

Malli tallentuu komponenttikirjastoon Vertex-mallina (vxm). Voit lisätä sen rakennukseen komponenttiselaimesta.