Luo uusi materiaali ja tallenna kirjastoon
Rendering
Voit määritellä uuden materiaalin seuraavasti:
- Valitse välilehdeltä Visualisoinnin materiaalit. Selain avautuu.
- Valitse Oma kirjasto.
- Valitse kansio, johon lisäät materiaalin tai luo tarvittaessa uusi kansio.
- Avaa toimintovalikko hiiren oikealla painikkeella.
- Valitse Uusi kansio.
- Anna uuden kansion nimi.
- Valitse luomasi kansio.
- Vie kohdistin tyhjälle alueelle selaimen oikeanpuoleisessa kehyksessä (pienoiskuvien alue).
- Avaa toimintovalikko hiiren oikealla painikkeella, ja valitse Uusi materiaali.
- Nimeä uusi materiaali ja valitse varjostusominaisuudet keskusteluikkunassa.
- Valitse Ominaisuudet.
- Color (Väri) wrapped image
- Reflectance (Heijastavuus) matte
- Texture (Tekstuuri) lttex
- Valitse keskusteluikkunan sivu Color.
- Napsauta file name -parametria ja sen jälkeen Selaa-painiketta.
- Hae käyttöjärjestelmän Avaa/Open-keskusteluikkunassa materiaalin perustana
käytettävä kuvatiedosto.
Esimerkiksi, "D:/harjoitukset/mm3.bmp"
- Napsauta Käytä-painiketta.
- Päivitä esikatselukuva Päivitä-painikkeella.
- Valitse keskusteluikkunan sivu Reflectance.
- valitse Matte heijastustyypin ambient-parametrin arvoksi 1.
- Napsauta Käytä-painiketta.
- Valitse keskusteluikkunan sivu Texture. Valitse kuvatiedoston
mukaisen tekstuuripalan 3D-mallissa peittämän alueen mitat.
- Aseta kx-parametrin arvoksi haluamasi vaakamitta, 1000 mm, esimerkiksi.
- Aseta ky-parametrin arvoksi pystymitta, 1000 mm, esimerkiksi.
- Valitse Autoaxis-parametriksi 1.
- Päivitä esikatselukuva, ja valitse myös Päivitä valintakuva.
- Valitse Ominaisuudet.
- Valitse OK.
Materiaali on nyt valmis otettavaksi käyttöön valitulla pinnalla. Voit valita sen käyttöön missä tahansa mallissa kaksoisnapsauttamalla kuvaketta selaimessa.
Huomaa:
- Selaimen oletuskansio on määritetty järjestelmän asetuksissa avainsanalla lw_mtrl_folder.