Erilaiset kohdistimet
Voit vaihtaa kohdistimen ulkonäköä 3D-mallissa, osamallin luonnostelutilassa, tai 2D-piirustuksessa.
Vaihda kohdistin nopeasti näppäintoiminnolla. Palauta normaali kohdistin painamalla samaa näppäintä, jolla vaihdoit kohdistimen ulkonäön.
Normaalin kohdistimen ulkonäköön vaikuttaa se mitä ollaan tekemässä.
- Elementin valinnan yhteydessä kohdistin on nuoli 

 
- Kun valitaan piirtotoiminto, kohdistin vaihtuu plusmerkiksi 

 
| Näppäin | Kohdistin | Elementin valinta | Piirtotoiminto | 
| Normaali kohdistin | ![]()  | 
        ![]()  | 
      |
| K | Koordinaattiakselikohdistin | ![]()  | 
        ![]()  | 
      
| Shift+H | Ikkunan laajuinen hiusristikohdistin | ![]()  | 
        ![]()  | 
      
Huomaa: 
    - Koodinaattiakselikohdistimen akselien ulkonäkö voidaan vaihtaa toisenlaiseksi lisäämällä asetusarvotiedostoon
          user/SETUP avainsana set.axiscursor.wincursor= 0. Vertexin käynnistämisen jälkeen kohdistin näyttää
          seuraavalta.
          

 
Näytä geometriavihje 3D-ikkunassa
Voit asettaa kohdistimeen vihjeikkunan näkyviin 3D-ikkunassa elementtien Piste, Viiva, Pinta ja Osa kohdalla.
Voit käyttää toimintoa esimerkiksi pintojen tunnistamiseen mallissa, jonka tuot Vertexiin. Jos Vertex tunnistaa pinnan, se osaa nimetä pinnan muodon.



