Erilaiset kohdistimet
Voit vaihtaa kohdistimen ulkonäköä 3D-mallissa, osamallin luonnostelutilassa, tai 2D-piirustuksessa.
Vaihda kohdistin nopeasti näppäintoiminnolla. Palauta normaali kohdistin painamalla samaa näppäintä, jolla vaihdoit kohdistimen ulkonäön.
Normaalin kohdistimen ulkonäköön vaikuttaa se mitä ollaan tekemässä.
- Elementin valinnan yhteydessä kohdistin on nuoli

- Kun valitaan piirtotoiminto, kohdistin vaihtuu plusmerkiksi

| Näppäin | Kohdistin | Elementin valinta | Piirtotoiminto |
| Normaali kohdistin | ![]() |
![]() |
|
| K | Koordinaattiakselikohdistin | ![]() |
![]() |
| Shift+H | Ikkunan laajuinen hiusristikohdistin | ![]() |
![]() |
Huomaa:
- Koodinaattiakselikohdistimen akselien ulkonäkö voidaan vaihtaa toisenlaiseksi lisäämällä asetusarvotiedostoon
user/SETUP avainsana set.axiscursor.wincursor= 0. Vertexin käynnistämisen jälkeen kohdistin näyttää
seuraavalta.




