Lisää valo malliin
Rendering
Mallissa voi olla samanaikaisesti useampia erityyppisiä valoja. Visualisoidun mallin oletusvalaistus käsittää yleisvalon, kaukovalon ja silmävalon, joille on asetettu valmiit arvot.
- Valitse 
 välilehden
          Valot-ryhmästä 
Lisää. - Valitse selaimen kansio. Ohjelmistotoimittajan valot ovat Vertex kirjastossa.
 - Tee jompikumpi seuraavista:
- Kaksoisnapsauta valon pienoiskuvaa.
 - Paina hiiren oikeata painiketta pienoiskuvan päällä ja valitse Valitse.
 
 - Määritä valon ominaisuudet keskusteluikkunaan.
        
          Yleisvalon ja silmävalon ominaisuudet
          Kauko-, piste-, kohdevalon ominaisuudet
          Ympäristövalon ominaisuudet - Hyväksy tiedot.
 
Valitsemasi valo esitetään osan piirrepuussa, kokoonpanopuussa. Aina kun lisäät valon, se asettuu edellisen alapuolelle puuhun.
Valon lisäys piirrepuussa
- Napsauta osan piirrepuun tai kokoonpanopuun 
Visualisointi-symbolia. - Valitse tilannekohtainen toiminto Lisää valo.
 - Valitse selaimen kansio. Kansiossa olevan valon pienoiskuvan symboli ilmaisee valotyypin:
Yleisvalo
Silmävalo
Kaukovalo
Pistevalo
Kohdevalo
 - Tee jompikumpi seuraavista:
- Kaksoisnapsauta valon pienoiskuvaa.
 - Paina hiiren oikeata painiketta pienoiskuvan päällä, ja valitse Valitse.
 
 - Määritä valon ominaisuudet keskusteluikkunaan.
        
          Yleisvalon ja silmävalon ominaisuudet
          Kauko-, piste-, kohdevalon ominaisuudet - Valitse OK.
 
Huomaa: 
  - Selaimessa näkyvät Oma kirjasto (käyttäjän valot) ja Vertex kirjasto (ohjelmistotoimittajan valot).
 - Voit muokata malliin lisätyn valon arvoja, valon paikkaa tai suuntaan. Valitse puusta Valo-symboli ja tilannekohtainen toiminto Muokkaa arvoja.
 - Voit poistaa valon mallista, kun valitset puusta Valo-symbolin ja tilannekohtaisen toiminnon Poista.
 
