Luo uusi materiaali ja tallenna kirjastoon
Rendering
Voit määritellä uuden materiaalin seuraavasti:
- Valitse 
 välilehdeltä 
Visualisoinnin
          materiaalit. Selain avautuu. - Valitse Oma kirjasto.
 - Valitse kansio, johon lisäät materiaalin tai luo tarvittaessa uusi kansio.
- Avaa toimintovalikko hiiren oikealla painikkeella.
 - Valitse Uusi kansio.
 - Anna uuden kansion nimi.
 - Valitse luomasi kansio.
 
 - Vie kohdistin tyhjälle alueelle selaimen oikeanpuoleisessa kehyksessä (pienoiskuvien alue).
 - Avaa toimintovalikko hiiren oikealla painikkeella, ja valitse Uusi materiaali.
 - Nimeä uusi materiaali ja valitse varjostusominaisuudet keskusteluikkunassa.
- Valitse Ominaisuudet.
- Color (Väri) wrapped image
 - Reflectance (Heijastavuus) matte
 - Texture (Tekstuuri) lttex
 
 - Valitse keskusteluikkunan sivu Color.
- Napsauta file name -parametria ja sen jälkeen Selaa-painiketta.
 - Hae käyttöjärjestelmän Avaa/Open-keskusteluikkunassa materiaalin perustana
                käytettävä kuvatiedosto.
                
Esimerkiksi, "D:/harjoitukset/mm3.bmp"
 - Napsauta Käytä-painiketta.
 
 - Päivitä esikatselukuva Päivitä-painikkeella.
 - Valitse keskusteluikkunan sivu Reflectance.
- valitse Matte heijastustyypin ambient-parametrin arvoksi 1.
 - Napsauta Käytä-painiketta.
                

 
 - Valitse keskusteluikkunan sivu Texture. Valitse kuvatiedoston
            mukaisen tekstuuripalan 3D-mallissa peittämän alueen mitat.
- Aseta kx-parametrin arvoksi haluamasi vaakamitta, 1000 mm, esimerkiksi.
 - Aseta ky-parametrin arvoksi pystymitta, 1000 mm, esimerkiksi.
 - Valitse Autoaxis-parametriksi 1.
 
 - Päivitä esikatselukuva, ja valitse myös 
Päivitä
              valintakuva. 
 - Valitse Ominaisuudet.
 - Valitse OK.
        
Materiaali on nyt valmis otettavaksi käyttöön valitulla pinnalla. Voit valita sen käyttöön missä tahansa mallissa kaksoisnapsauttamalla kuvaketta selaimessa.
 
Huomaa: 
  - Selaimen oletuskansio on määritetty järjestelmän asetuksissa avainsanalla lw_mtrl_folder.
 
