Aseta tekstuuri kuvatiedostosta

Visualisointi

Jos tuot komponentin Vertexiin tiedostomuodossa, joka ei sisällä tekstuureja, voit asettaa komponentin pinnoille tekstuurin kuvatiedostosta. Rakennusmallissa olevalle komponentille voit asettaa tekstuurin avaamalla ensin mallin muokattavaksi. Ominaisuus edellyttää, että käytössäsi on Visualisointi -lisäominaisuus.

Tuettuja kuvatiedostomuotoja ovat JPEG, BMP, PNG, GIF ja TIFF. Voit asettaa tekstuurin kaikille osamallin pinnoille, tai valita pinnat, joihin tekstuuri lisätään.

Tuo esimerkiksi 3D DWG -tiedosto Vertexiin, ja aseta tekstuuri seuraavasti:

  1. Avaa osamalli, tai valitse halutut osat kokoonpanossa. Voit avata osamallin kokoonpanosta kaksoisnapsauttamalla.
  2. Tee jokin seuraavista:
    • Aseta sama tekstuuri kaikille osamallin pinnoille tilannekohtaisen valikon toiminnolla Visualisointi > Aseta tekstuuri kuvatiedostosta.
    • Valitse yksittäiset pinnat, ja valitse tilannekohtaisesta valikosta Visualisointi > Aseta tekstuuri kuvatiedostosta.
    • Kaikille osamallin pinnoille voit lisätä tekstuurin myös tuomalla kuvatiedoston malli-ikkunaan vedä ja pudota -menetelmällä.

  3. Valitse Kuvatiedosto ja Mittakaava Muokkaa visualisointimateriaalia -keskusteluikkunassa.

3D-mallintajaan kuuluu oma käyttöohje, jonka voit avata valitsemalla > 3D-mallintajan ohje.