Pääsisältöön
Vertex BD Ohje
Vertex BD 2023 (29.0)
Ohjelmiston esittely
Perusteet
Projektit ja kuva-malliparit
Arkkitehtisuunnittelu
Rakennesuunnittelu
Komponenttikirjastot
Piirtäminen
3D-mallinnus
Lisäoptiot
Tulostaminen
Tiedostomuunnokset
Järjestelmän asetukset
Hakemisto
Haku
Aloitussivu
Perusteet
Aputoimintoja
Pyöritys
Kulman palautus
Ohjelmiston esittely
Perusteet
Työskentely malli- ja piirustusikkunassa
Piirustuksen ja mallin tarkastelu
Mallin tarkastelu
Objektipuu
Objektin valinta
Valitun objektin muokkaus
Selaimet
Aputoimintoja
Pyöritys
Pyöritys x-akselin ympäri
Pyöritys y-akselin ympäri
Pyöritys z-akselin ympäri
Pyöritys kuvatason normaalin ympäri
Pyöritys xyz-akselien ympäri
Pyöritys kahden pisteen vektorin ympäri
Pyöritys osoitetun pinnan normaalin ympäri
Asemointi pinnan suhteen
Kääntö xy-tasoon
Pinnan kääntö toisen pinnan suuntaiseksi
Kulman palautus
Kulma viivan tai tason mukaan
Kulman asetus
Suunnan valintatapa
Pyöritä myötä- tai vastapäivään
Peilaa x- tai y-akselin suhteen
Kokokerroin
Elementin sijoituspisteen valinta
Korkeuden valinta
Sijoitus 3 pisteellä
Rakennuskomponentin lisäys
Kuvan sijoitus
Tekstinkäsittelyohjelman valinta
Projektit ja kuva-malliparit
Arkkitehtisuunnittelu
Rakennesuunnittelu
Komponenttikirjastot
Piirtäminen
3D-mallinnus
Lisäoptiot
Tulostaminen
Tiedostomuunnokset
Järjestelmän asetukset
Kulman palautus
Toiminto palauttaa objektin alkuperäiseen asentoon.
Aiheeseen liittyviä tietoja
Kopioi objekti samassa piirustuksessa/mallissa
Objektin siirto samassa piirustuksessa/mallissa
Liitä objekti leikepöydältä