Tuo 3D DWG -tiedosto
3D DWG -tuonti
Tuo 3D DWG -tiedosto Vertexiin seuraavasti:
- Tee jompikumpi seuraavista:
- Valitse > Avaa tiedosto. Valitse 3D DWG -tiedosto ja napsauta Avaa-painiketta.
- Avaa 3D DWG -tiedosto Vertexiin vedä ja pudota (drag and drop) -menetelmällä.
- Valitse 3D-malliksi.
- Valitse DWG-siirtoasetukset keskusteluikkunassa.
Tiedosto avautuu malli-ikkunaan, ja mallintajan toiminnot ovat valittavissa valintanauhassa.
Aseta tekstuuri kuvatiedostosta
Voit asettaa mallin pinnoille tekstuurin kuvatiedostosta. Ominaisuus edellyttää, että käytössäsi on Visualisointi -lisäoptio.
- Avaa osamalli, tai valitse halutut osat kokoonpanossa. Voit avata osamallin kokoonpanosta kaksoisnapsauttamalla.
- Tee jokin seuraavista:
- Aseta sama tekstuuri kaikille osamallin pinnoille tilannekohtaisen valikon toiminnolla Visualisointi > Aseta tekstuuri kuvatiedostosta.
- Valitse yksittäiset pinnat, ja valitse tilannekohtaisesta valikosta Visualisointi > Aseta tekstuuri kuvatiedostosta.
- Kaikille osamallin pinnoille voit lisätä tekstuurin myös tuomalla kuvatiedoston malli-ikkunaan vedä ja pudota -menetelmällä.
- Valitse Kuvatiedosto ja Mittakaava Muokkaa visualisointimateriaalia -keskusteluikkunassa.
Tallenna malli
Voit tallentaa avoinna olevan mallin Vertex-mallina (vxm) mihin tahansa kansioon valitsemalla > Tallenna nimellä. Jos haluat myöhemmin lisätä tallennetun mallin komponenttikirjastoon, tallenna malli kansioon ../custom/complibs/macro_custom.
Voit myös tallentaa ja lisätä mallin suoraan komponenttikirjastoon seuraavasti:
- Napsauta hiiren oikeaa painiketta mallinnusikkunassa.
- Valitse Tallenna kirjastoon > Makrokirjastoon. Tallenna rakennuskomponentti kirjastoon -keskusteluikkuna avautuu.
- Hyväksy OK-painikkeella.
- Sulje malli-ikkuna.
Malli tallentuu komponenttikirjastoon Vertex-mallina (vxm). Voit lisätä sen rakennukseen komponenttiselaimesta.