Valmistele simulointiehdot animaatiota varten
Yleistä
- Animointi perustuu simuloitaviin ehtoihin, joille on annettu nimi.
 - Animointi tapahtuu suorittamalla simuloitavat ehdot aakkosjärjestyksessä.
 - Jos ehdon eteen on annettu numero, animointi suoritetaan numerojärjestyksessä.
 - Jos ehdoilla on sama nimi, liikkeet suoritetaan yhtä aikaa.
 - Simuloitavissa ehdoissa pitää olla määritelty alku ja loppuarvot ja mieluusti askeleiden lukumäärä.
 - Askeleiden lukumäärä määrää liikkeen nopeuden.
- Jos siirrät mallin katseltavaksi Vertex Showroom-ohjelmaan, käytä suuria askeleiden lukumääriä (> 100), jotta liike ei olisi liian nopea.
 
 - Lähtötilanteessa mallissa on oltava ehtoja, joita voidaan simuloida:
- Etäisyys.
 - Kulma.
 
 
Tee animointia varten uusi ilmiasu
Suosittelemme, että teet kokoonpanoon oman ilmiasun simulointeja varten.
    
    - Tällöin kokoonpanon oletusasento, josta mm. kokoonpanon piirustus tehdään, määritellään omilla ehdoillaan.
 - Aseta ne kokoonpanon ehdot, jotka tulisivat estämään simuloidun liikkeen, ilmiasukohtaisiksi, siten että ne vaikuttavat vain esim. perusilmiasussa tai niissä ilmiasuissa, jotka kuvaavat osien kiinteitä paikkoja.
 - Simuloitavat ehdot kannattaa määritellä toimimaan simulointia varten perustetussa ilmiasussa.
 - Aseta ehto ilmiasukohtaiseksi.
 
Määritä ehdolle simulointimahdollisuus
Simuloinnin voit määrittää seuraavissa tapauksissa:
    - Lisäät etäisyys tai kulmaehdon.
 - Muokkaat etäisyys tai kulmaehtoa.
 

- Syötä etäisyyden tai kulman alkuarvo.
 - Syötä etäisyyden tai kulman loppuarvo.
 - Syötä askeleiden lukumäärä kenttään STEPS.
- Jos viet mallin Vertex Showroom'iin, käytä suurehkoja lukemia (>100), jotta liike ei olisi liian nopea.
 
 - Testaa simulointia.
 - Syötä ehdolle nimi kenttään NAME.
- Nimi ja numero määrittää animointijärjestyksen.
 - Käytä joko aakkosia tai numeroita nimen alussa järjestyksen määräämiseksi.
 
 Jos nimi
            puuttuu, ehtoa ei oteta mukaan animointiin.
 - Määritä ehto koskemaan vain ilmiasua, jossa simulointi suoritetaan.
 
